Az eljárás tárgya1 db V2G képes DC nagyteljesítményű busztöltő berendezés szállítása,
telepítése és üzembe helyezése A vonatkozó követelmények: Töltési teljesítmény: névleges
teljesítmény 132 kW, maximum 110 kW szoftveresen leszabályozva (DSO engedély szerint)
Töltési teljesítmény megosztás: párhuzamos töltés félteljesítménnyel vagy soros töltés
...
Az eljárás tárgya1 db V2G képes DC nagyteljesítményű busztöltő berendezés szállítása,
telepítése és üzembe helyezése A vonatkozó követelmények: Töltési teljesítmény: névleges
teljesítmény 132 kW, maximum 110 kW szoftveresen leszabályozva (DSO engedély szerint)
Töltési teljesítmény megosztás: párhuzamos töltés félteljesítménnyel vagy soros töltés
teljes teljesítménnyel 2 db töltőkábel között Töltési feszültség: 150V~1000V Maximális
V2G-visszacsatolási teljesítmény 132 kW, vagy nagyobb érték V2G protokoll szabvány
CCS: IEC15118-20, opcionális CHAdeMO V1.2 EVPOSSA Mérés - AC oldal (opcionális) kétirányú
AC-energiamérő Mérés - DC Töltési oldal / kétirányú egyenáramú energiamérő Védelmi
osztály IP54/IK10 IP55/IK10 IP55/IK10 IP55/IK10 Protokoll-kompatibilitás minimum és
upgradelhető: OCPP1.6J (OCPP2.0) Kommunikáció: LAN 10M/100M és LTE vezeték nélküli
modem támogatása Töltési mód: automatikus alapon, idő alapon, mennyiség alapon, energia
alapon, SOC alapon, P&C, intelligens töltés és energiagazdálkodás támogatása.
Szabványnak való megfelelés: EMC/Biztonság UL2202, EN62909 CE, EN61000- 6-3/EN61000-6-1
B osztály; EN 61851-1/EN 61851-23/EN 61851-24. Hálózati csatlakozás tanúsítvány: VDE-AR-N
4105, DIN V V VDE V 0126-1-1, UL1741SB A töltőberendezés power konverter moduljainak
szerepelnie kell a területileg illetékes elosztói engedélyes aktuálisan engedélyezett
inverterek listáján. V2G képes DC nagyteljesítményű töltőberendezés távmenedzsmentet,
energiamenedzsmentet, publikus töltést lehetővé tevő szoftverére vonatkozó követelmények:
A szoftverrendszernek támogatnia kell az elektromos jármű töltőberendezés online felügyeletét
és távmenedzsmentjét, valamint a telepített és jövőben telepítendő töltőállomásokon
publikus töltési szolgáltatás nyújtását, automatizált fizetési és számlázási megoldások
nyújtásával. A rendszernek lehetővé kell tennie a regisztráció nélküli használatot
a webes felületen, számszerű kódok vagy QR-kódok segítségével, továbbá biztosítania
kell egy okostelefon alkalmazást a végfelhasználók töltésének támogatására. Az alkalmazásnak
elérhetőnek kell lennie mind Android, mind iOS eszközökön, minimalizált verziókövetelmények
betartásával. A szállítónak rendelkeznie kell a 243/2019 (X.22) rendelet alapján meghatározott
elektromobilitás szolgáltatásra jogosító MEKH engedéllyel és töltőüzemeltetésben legalább
2 év gyakorlattal kell rendelkeznie megfelelő szervízháttérrel. A leszállított rendszernek
• a berendezésnek biztosítania kell egy a berendezésen belüli szabályzási protokolt
mely lehetővé teszi a működtető Energia Közösség valamint a DSO távmenedzsment igényét
összehangoltan. Ezek egymással parallel döntési körű rendszerek legyenek. Az az az
energia közösség gridvezérlő szoftvere és a DSO szabályozási igénye futú igénykiszolgálást
nem írhat felül. A megszakítás egyedüli jogosultja a jármű tulojdonosa a vonatkozó
szerződéses értelmében. Az energiamenedzsmentre vonatkozó utasítási formátumok a FIWARE
nyílt forráskódú technológiát használják. vagy az OCPP menedzsmenten belüli vonatkozó
visszatermelést lehetővé tevő formátumot. • Az Energia Közösség a PASS SCADA gridvezérlő
rendszerét használja. A berendezésnek ehhez a Workflow menethez kell szoftveresen
kapcsolódnia kétirányú kommunikációval. • lehetőséget kell biztosítania az RFID kártya
általi authorizációra. • képesnek kell lennie a V2G (vehicle-to-grid) töltési tranzakciók
kezelésére. • képesnek kell lennie OCPP alapú dinamikus teljesítmény szabályozásra
(ún. dynamicchargingprofile management) mind AC töltés, mind DC töltés vonatkozásában.
• kezelnie kell különböző szintű hozzáférési jogosultságokat. • meg kell felelnie
az adatkezelés többszintű szabályozásának a GDPR előírásai szerint. • támogatnia kell
felhasználói csoportok létrehozását és a tarifák hozzárendelését. • támogatnia kell
a bankkártyás fizetési megoldásokat • Képesnek kell lennie az elektromobilitás felhasználónak
számára számla készítését mely tartalmazza elszámolás egységárát, az elektromos meghajtású
jármű akkumulátorának feltöltéséhez felhasznált villamos energia mennyiségét (kWh)
és az elektromobilitás felhasználó által igénybe vett elektromobilitás szolgáltatás
fizetendő ellenértékét. • a rendszernek testreszabható értesítési-és hibakezelési
rendszerrel kell rendelkeznie (email és vagy pushnofication) • exportálható jelentéseket
és energiafogyasztási elemzéseket kell tudni generálnia • támogatnia kell a többnyelvű
használatot (minimálisan angol, német és magyar) • támogatnia kell roaming kapcsolódást
(GIREVE vagy Hubject) • támogatnia kell okostarifák(minimálisan Time of Use) kezelését
Az ajánlattevő feladata a busztöltő berendezés tlelpítése és és üzembe helyezése A
321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet (továbbiakban: Kr.) 46. § (3) bekezdésében foglaltakra
tekintettel ajánlatkérő felhívja a figyelmet, hogy, amennyiben a közbeszerzés tárgyának
egyértelmű és közérthető meghatározása szükségessé tette meghatározott gyártmányú,
eredetű, típusú dologra, eljárásra, tevékenységre, személyre, szabadalomra vagy védjegyre
való hivatkozást, a megnevezés csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében
történt, és megnevezés mellett a „vagy azzal egyenértékű” minden esetben értendő.
Ajánlatkérő felhívja a figyelmet, hogy egyenértékű dolog megajánlása esetén az egyenértékűséget
az ajánlattevőnek az ajánlatában igazolnia kell. További részleteket az ártábla és
a műszaki leírás tartalmaz.