A Hivatal stratégiai célkitűzése a szükségtelen papíralapú adminisztráció megszűntetése.
Ennek érdekében a Hivatal célja a belső iratkezelési folyamatok teljes elektronikus
útra terelése és az ügyfeleivel történő elektronikus kapcsolattartás fejlesztése –
a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól
szóló...
A Hivatal stratégiai célkitűzése a szükségtelen papíralapú adminisztráció megszűntetése.
Ennek érdekében a Hivatal célja a belső iratkezelési folyamatok teljes elektronikus
útra terelése és az ügyfeleivel történő elektronikus kapcsolattartás fejlesztése –
a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól
szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: DÁP tv.) és az elektronikus ügyintézés
és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény
(a továbbiakban: E-ügy. tv.) és végrehajtási rendeleteiben előírt szabályok és az
ügyfelek rendelkezéseinek figyelembevételével – főként Hivatali kapus, Cégkapus és
Ügyfélkapus elektronikus kapcsolattartásra törekedve. A Hivatal iratkezelési folyamatainak
fejlesztése céljából projektet hozott létre (továbbiakban IFK projekt), melynek célja
a Hivatalban jelenleg működő Elektronikus Dokumentum és Iratkezelő rendszer (CONTENTUM
– EDOK) kiváltása, egy digitális ügyintézést támogató irat- és dokumentumkezelő szoftver
bevezetése. A beszerzés fő célja, olyan elektronikus irat- és dokumentumkezelő rendszer
beszerzése, amely: -magas működésbiztonsági szinten támogatja a papírmentes belső
elektronikus működést, az elektronikus ügyintézés szervezeten belüli megvalósítását,
-lehetőség szerint minél kevesebb emberi beavatkozással, beépített automatizmusokkal
képes támogatni a nagytömegű dokumentumok iratkezelési, irattárolási, ügykezelési
folyamatait, -biztosítja az hivatali iratkezelési feladatok ellátáshoz szükséges iratokkal
kapcsolatos munkafolyamat- és feladatkezelést, és biztosítja az ezzel kapcsolatban
felmerülő riporting képesség kialakítását. -A Hivatal egy komplex, főként elektronikus
dokumentum menedzsment alapú működést kíván megvalósítani, ami szükségszerűen magában
foglalja az egységes hagyományos papír alapú folyamatok támogatását is. Iratkezelési
folyamatokkal kapcs. főbb elvárások: Műszaki leírás 2. sz. melléklete. A beszerzés
tárgya: a) a 3/2018. (II.21.) BM rendelet alapján tanúsított elektronikus irat- és
dokumentumkezelő szoftver (és rendszermodulok) (dobozos/saját fejlesztésű dobozos
szoftverek) és kapcsolódó licence-k szállítása (beszerzés fő tárgya): Ajánlatkérő
a kész szoftver (és rendszermodulok) licencigazolások hiánytalan átadását a megvalósulási
ütemtervben szereplő feladatok és határidők szerint 3 részletben kéri szállítani az
alábbiak szerint: 20 db licenc a szerződéskötést követő 15. napon belül, 200 db licenc
a szerződéskötést követő 360. napon belül, 580 db licenc a szerződéskötést követő
525. napon belül. b) implementálási (megvalósítási, fejlesztési) feladatok: az implementálási
feladatok a Műszaki leírásban meghatározott követelmények szerint megvalósított alábbi
feladatokat foglalják magukba: ba) szoftverkörnyezet kialakítása (telepítés, paraméterezés),
bb) fejlesztési feladatok, bc) rendszerintegrációs feladatok, bd) oktatás, be) tesztelés
és hibakezelés, bf) migrálási feladatok. c) Próbaüzem, éles indulás támogatása és
további támogatási szolgáltatások. Ajánlatkérő a tesztek sikeres lezárását és azok
elfogadását, valamint a végfelhasználói oktatások lebonyolítását követően az irat-
és dokumentumkezelő szoftver éles üzembe állítását várja el a támogatás során. Ajánlatkérő
előírja , hogy az éles üzemre átadástól a támogatás időtartalmának végéig, amely legalább
6, de legfeljebb 12 hónap támogatási szolgáltatást biztosítson a Műszaki leírás követelményei
szerint. A Hivatal iratkezelési tevékenységét a vonatkozó jogszabályok betartásával
kell kialakítani, így az új irat- és dokumentumkezelő szoftvernek az alábbi jogszabályi
alapkövetelményeknek való megfelelés mentén támogatnia kell az alábbiakat: • Az elektronikus
irat- és dokumentumkezelő rendszer a Hivatal iratkezelési folyamatának kialakítását
a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005.
(XII. 29.) kormányrendelet szerint képes támogatni, a 3/2018. (II.21.) BM rendelet
4.§-a alapján. • Az elektronikus irat- és dokumentumkezelő rendszer megfelel a közfeladatot
ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről
szóló 3/2018. (II.21.) BM rendeletben szereplő elvárásoknak, melyet érvényes Tanúsítvánnyal
igazol. • Az elektronikus iratok levéltári átadását az iratkezelő rendszerből közvetlenül
szükséges megvalósítani az elektronikus formában tárolt iratok közlevéltári átvételének
eljárásrendjéről és műszaki követelményeiről szóló 34/2016. (XI. 30.) EMMI rendelet
előírásai szerint. • Az elektronikus irat- és dokumentumkezelő rendszer az önkormányzati
hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló 78/2012. (XII. 28.) BM rendeletben
szereplő irattári tervet kell kezelnie. • Az elektronikus irat- és dokumentumkezelő
rendszernek biztosítania kell a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának
egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: DÁP tv.), az elektronikus
ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII.
Törvényben (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) é s 321/2024. (XI.6.) Korm. rendeletben
szereplő biztonságos kézbesítési szolgáltatással történő integrált működést, űrlapbenyújtás-támogatási
szolgáltatás igénybevételével érkezett küldemények és elektronikus űrlapok (iForm,
E-papír) automatikus letöltését, érkeztetését, iktatását és ezek olvasható formában
(pdf) történő megjelenítését. • Az elektronikus irat- és dokumentumkezelő rendszernek
biztosítania kell az elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtására felhasználható
elektronikus aláíráshoz és bélyegzőhöz kapcsolódó követelményekről szóló 137/2016.
(VI. 13.) Korm. Rendelet szerint az elektronikus aláírások ellenőrzését és felületéről
történő használatát.