Dinamikus beszerzési rendszer (DBR) létrehozása laboratóriumi szolgáltatások biztosítására
az alábbi főbb kategóriákban: I. Állati -, állati eredetű minták és trágya vizsgálata
II. Növényi minták (növényből, növényi anyagból, növényi alapú termékből származó
minták) vizsgálata III. Vízvizsgálatok IV. Talaj és környezeti minták vizsgálata V.
...
Dinamikus beszerzési rendszer (DBR) létrehozása laboratóriumi szolgáltatások biztosítására
az alábbi főbb kategóriákban: I. Állati -, állati eredetű minták és trágya vizsgálata
II. Növényi minták (növényből, növényi anyagból, növényi alapú termékből származó
minták) vizsgálata III. Vízvizsgálatok IV. Talaj és környezeti minták vizsgálata V.
Molekuláris és biotechnológiai eljárások Felhívjuk a figyelmet, hogy a főbb kategóriák
kizárólag tájékoztatás céljával kerültek felsorolásra a beszerzés volumenének felmérése
érdekében, AK az egyes kategóriákon belül a felmerülő igényeknek megfelelően a beszerezni
kívánt szolgáltatás(ok) pontos műszaki leírását és szerződéses feltételeit a DBR-ben
részt vevők számára a DBR ajánlattételi szakaszaiban, az ajánlattételi felhívás megküldésével
egyidejűleg bocsátja rendelkezésre a Kbt. 107. § (2) bekezdése alapján. Ajánlatkérő
a Kbt.107. § (2) bekezdése alapján fenntartja annak a lehetőségét, hogy a DBR megvalósítása
során, az ajánlattételi felhívás megküldésével egyidejűleg, az abban foglalt konkrét
beszerzési igényre vonatkozóan - a konkrét közbeszerzések tárgyától és jellegétől
függően - részajánlattételi lehetőséget határozzon meg az ajánlattételi felhívásban.
Ajánlatkérő a DBR-t 18 hónapra kívánja létrehozni, mely időszakra tervezett beszerzések
összértéke nettó 100 000 000,-Ft. AK nem vállal megrendelési kötelezettséget az eljárást
megindító felhívásban foglalt becsült összérték tekintetében. AK a felmerült igényei
szerint tervezetten havonta kíván egy ajánlattételi szakaszt indítani, fenntartva
a jogot, hogy ettől gyakrabban és ritkábban is küldjön ajánlattételi felhívást. A
DBR-ben odaítélendő egyes szerződések várható maximális nagyságrendje szerződésenként
nettó 20 000 000,-Ft, a szerződések várható átlagos nagyságrendje szerződésenként
nettó 1.000.000,- Ft, a szerződések várható minimális nagyságrendje szerződésenként
nettó 700.000,- Ft. Egyenértékűség: A közbeszerzési eljárás műszaki leírásában és
egyéb dokumentumaiban meghatározott gyártmányú vagy eredetű dologra, illetve konkrét
eljárásra, amely egy adott gazdasági szereplő termékeit vagy az általa nyújtott szolgáltatásokat
jellemzi, vagy védjegyre, szabadalomra, tevékenységre, személyre, típusra vagy adott
származásra vagy gyártási folyamatra történő utalás esetén az ilyen jellegű megnevezés
mellé a „vagy azzal egyenértékű” kifejezést is oda kell érteni. A meghatározott gyártmányú
vagy eredetű dologra, illetve konkrét eljárásra, amely egy adott gazdasági szereplő
termékeit vagy az általa nyújtott szolgáltatásokat jellemzi, vagy védjegyre, szabadalomra,
tevékenységre, személyre, típusra vagy adott származásra vagy gyártási folyamatra
való utalás ugyancsak a tárgy egyértelmű beazonosítását szolgálja, az ajánlatkérő
ezekkel egyenértékű minőség biztosítása érdekében tett intézkedéseket is elfogad.
A közbeszerzési eljárás műszaki leírásában és egyéb dokumentumaiban a meghatározott
szabvány, műszaki engedély, műszaki előírások, műszaki ajánlás megnevezése mellé a
"vagy azzal egyenértékű" kifejezést is oda kell érteni. Nem nyilvánítható érvénytelennek
az ajánlat kizárólag azon az alapon, hogy az ajánlatban szereplő építési beruházások,
termékek vagy szolgáltatások nem felelnek meg a műszaki leírásnak, ha az ajánlattevő
ajánlatában megfelelő módon, bármely megfelelő eszközzel bizonyítja, hogy az általa
javasolt megoldások egyenértékű módon megfelelnek a közbeszerzési műszaki leírásban
meghatározott követelményeknek. Egyenértékű típus megajánlása esetén az egyenértékűséget
az ajánlattevő ajánlatában megfelelő módon, bármely megfelelő eszközzel kell bizonyítsa,
hogy az általa javasolt megoldások egyenértékű módon megfelelnek a közbeszerzési műszaki
leírásban meghatározott követelményeknek. [321/2015. (X.30.) Korm. rendelet 46. §
(3)-(6) bekezdés]. A DBR, mint sajátos beszerzési módszer alkalmazásának indoka, hogy
a konkrét beszerzési igények felmerülésének időpontja és pontos mennyisége ajánlatkérő
számára nem határozható meg előre a Kbt. által elvárt részletezettséggel, ugyanakkor
a tervezett beszerzések volumenéből következtetve - a Kbt. 19.§ (1)-(3) bekezdése
alapján - a közbeszerzési kötelezettség fennáll. Ajánlatkérő a DBR-ben megvalósítandó
konkrét közbeszerzésre vonatkozó pontos műszaki leírást és szerződéses feltételeket
a DBR-ben részt vevők számára, az ajánlattételi szakaszban, az ajánlattételi felhívás
megküldésével egyidejűleg bocsátja rendelkezésre. A felkért ajánlattevők ennek birtokában,
az ajánlattételi szakaszban teszik meg az ajánlatukat. Mindemellett a beszerzési igények
előre nem tervezhetők, és teljes körűen nem mérhetők fel, mivel azok tárgya és mennyisége
a tényleges igények felmerülésével alakul és válik ismertté, ebből következően a részajánlattételi
lehetőségek sem határozhatók meg előzetesen. Felhívjuk Tisztelt Részvételre jelentkezők
figyelmét, hogy Ajánlatkérő a DBR-be felvett jelentkezőkkel részvételi szakaszban,
a részvételre vonatkozó szerződést nem köt.