VIP színes nyomtatóhoz TÜSZ biztosítása 2024 Ajánlatkérő célja a szerződés megkötésével
a NISZ által üzemeltetett VIP nyomtatók teljes körű üzemeltetésének biztosítása. „Teljes
körű Üzemeltetési Szolgáltatáson” (a továbbiakban: TÜSZ) az alábbiakat kell érteni:
Nyertes Ajánlattevő működőképes állapotban tartja a beszerzett eszközöket. A szolgáltatás
...
VIP színes nyomtatóhoz TÜSZ biztosítása 2024 Ajánlatkérő célja a szerződés megkötésével
a NISZ által üzemeltetett VIP nyomtatók teljes körű üzemeltetésének biztosítása. „Teljes
körű Üzemeltetési Szolgáltatáson” (a továbbiakban: TÜSZ) az alábbiakat kell érteni:
Nyertes Ajánlattevő működőképes állapotban tartja a beszerzett eszközöket. A szolgáltatás
magában foglalja a gyártó által előírt időszakos karbantartások elvégzését, az üzemszerű
használat során bekövetkező meghibásodások javítását és a szükséges kellékanyaggal
(toner, dob, stb. kivéve papír) történő ellátást. A TÜSZ szolgáltatás díja a havi
nyomatszám elszámolások alapján kerül kifizetésre, ezen felül ez üzemszerű működés
biztosításáért további tételek nem számolhatóak fel Ajánlatkérő részére. Jelen beszerzés
tárgya továbbá az eseti hibajavítás is, amely a nem üzemszerű működésből adódó, eseti
jellegű hibajavításokat jelenti (ezen esetekben elszámolásra kerülhet a javítás díja).
Szolgáltatás megnevezése Mennyiség egység Mennyiség Teljes üzemeltetési szolgáltatás
egy lapra (A4-es nyomatra) fekete nyomat lap 890 000 színes nyomat lap 883 000 TÜSZ
körébe nem tartozó, eseti jellegű hibajavítás 1000 forintos Általános javítási alkatrész
db 2 500 Hibaelhárítás munkanapokon óra 100 A fenti mennyiségek fix mennyiségek, Ajánlatkérő
a szerződés időtartama alatt azokat lehívja. Ajánlatkérő felhíja az ajánlattevők figyelmét,
hogy költségvetés árazásánál legyenek figyelemmel arra, hogy az „1000 forintos Általános
javítási alkatrész ” tétel egységára kizárólag 1000 forint lehet, ettől eltérő egységár
esetén az ajánlat érvénytelen a Kbt. 73. § (1) bekezdés e) pontja alapján. Ajánlatkérő
az üzemeltetési területén 149 db HP gyártmányú színes nyomtató eszközt üzemeltet.
Az üzemeltetett nyomtatók kiemelt szerepet látnak el a kormányzati feladatokban, ezért
csak eredeti gyári alkatrészek, kellékanyagok használhatóak a javítások során. Ajánlatkérő
elvárása a szolgáltatás nyújtása során, a nyertesajánlattevőtől, hogy az elvárt szolgáltatási
szintnek megfelelő időn belül elvégzi a szükséges javítást, vagy 40.000 Ft várható
költséget meghaladó esetben árajánlatot készít. Ajánlatkérő kapcsolattartója 40 000
Ft fölötti érték esetén dönt a javítás folytatásáról vagy a nyomtató selejtezéséről,
melyről írásban tájékoztatja Ajánlattevő kapcsolattartóját. A gyártói támogatás szükségességét
Ajánlatkérő általános nyomtatási szolgáltatási feladati ellátásában kialakult tapasztalatok
alapján várja el: • újrahasznosított, vagy utángyártott alkatrészek, kellékanyagok
használata esetén rendkívül magas a meghibásodási arány, ami gyakran a berendezés
teljes használhatatlanná válását is eredményezi • idős eszközök esetén az eredeti
gyári tartozékok ellátása is nehézkessé válik, amennyiben nincs kialakított hivatalos
csatorna a gyártó irányában A szerződésben érintett eszközpark életkora magas, ezért
kívánjuk előírni a gyártói támogatást. A tárgyi beszerzés részletes leírását, követelményeket
a közbeszerzési dokumentumok részét képező műszaki leírás és a szerződéstervezet tartalmazza.
Amennyiben a műszaki leírás a 321/2015. (X. 30.) Kormányrendelet 46. § (3) bekezdésében
foglaltak alapján a meghatározott gyártmányú vagy eredetű dologra, illetve konkrét
eljárásra, amely egy adott gazdasági szereplő termékeit vagy az általa nyújtott szolgáltatásokat
jellemzi, vagy védjegyre, szabadalomra, tevékenységre, személyre, típusra vagy adott
származásra vagy gyártási folyamatra való hivatkozik a hivatkozás mellett a „vagy
azzal egyenértékű” kifejezést is érteni kell. Részajánlattétel kizárásának indokolása:
a szolgáltatás teljeskörű üzemeltetést feltételez, annak minőségbiztosítási és garanciális
kötelezettségével egyetemben. Ez a felelősség nem osztható meg kettő vagy több szolgáltató
között. A megrendelt alap szolgáltatás TÜSZ (Teljeskörű Üzemeltetési SZolgáltatás),
melyben kinyomtatott oldal mennyiség alapon kerül megfizetésre az eszközzel kapcsolatos
összes szervizes tevékenység, mely egyben „mindenre kiterjedő garancia”-ként is értelmezhető.
Ez kizárja a részekre bontást, mert több szolgáltató esetén ezek a garanciális körülmények
nem érvényesíthetőek egyértelműen. Egyegy hiba felmerülésekor nincs azonnal megjelölhető
felelős. Az érintett államigazgatási VIP felhasználói kör „azonnali” ellátása pedig
alapvető elvárás. A szolgáltatás biztosításának tehát kiemelt feltétele, hogy egy
esetleges hibás ellátotti eszköz-azonosítás miatt kiszálláskor a hiba elhárításra
kerüljön. Az eszközök államigazgatásban betöltött szerepe nem engedi meg egy ismételt
kiszállás lehetőségét. A fentiek miatt két eltérő szolgáltató jelenléte az ellátást
alapjában akadályozhatja, mely Ajánlatkérő jó hírnevére is negatív hatással bírna.