Informatikai rendszerek tervezéséhez, megvalósításához és bevezetéséhez kapcsolódó
szakértői szolgáltatások nyújtása. Keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési
eljárás a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati
Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések
...
Informatikai rendszerek tervezéséhez, megvalósításához és bevezetéséhez kapcsolódó
szakértői szolgáltatások nyújtása. Keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési
eljárás a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati
Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések
központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet
hatálya szerinti szervezetek részére informatikai rendszerek tervezéséhez, megvalósításához
és bevezetéséhez kapcsolódó szakértői szolgáltatások nyújtása. Az eljárás tárgya szerinti
szakértő típusok listáját 4 féle különböző szakértő képezi. A 301/2018. (XII. 27.)
Korm. rendelet (a továbbiakban: DKÜ rendelet) 1. § (2) bekezdése szerinti szervezetek
(továbbiakban: érintett szervezet) informatikai rendszereivel kapcsolatosan felmerülő,
a 2/2019. (VII.12.) MK rendelet 1. § 3., 6., 8., és 18. pontjai szerinti szolgáltatásokra
alapuló, szakmai tanácsadással, rendszerszervezéssel kapcsolatos szolgáltatások. Ajánlatkérő
jelen közbeszerzési eljárás során az informatikai rendszer fogalma alatt a DKÜ rendelet
1. § (4) bekezdés 8. pontja szerinti információs rendszer fogalmát érti. A keretmegállapodást
kötött Ajánlattevők feladata informatikai rendszerek tervezéséhez,megvalósításához
és bevezetéséhez kapcsolódó szakértői szolgáltatások nyújtása a Közbeszerzési dokumentumokban
foglaltak szerint: - az érintett szervezet megrendelői oldali támogatása az egyes
informatikai tárgyú projektek előkészítése és/vagy megvalósítása során - megfelelő
IT szakmai előkészítés, projekt megvalósítására irányuló beszerzések műszaki paramétereinek/leírásainak
meghatározása - a megkötendő keretmegállapodás tárgyát képezi minden olyan feladat
és eredménytermék, melyek közvetlenül nem az informatikai tárgyú projekt részét képezik.
A keretmegállapodás tárgya szerinti szakértő típusok az alábbiak: Szenior informatikai
szakértő: olyan szakember, aki felsőfokú végzettséggel és legalább 60 hónap informatikai
rendszer előkészítésének,és/vagy tervezésének,és/vagy megvalósításának körébe tartozó
szakértői/szakmai tapasztalattal rendelkezik. Medior informatikai szakértő: olyan
szakember, aki felsőfokú végzettséggel, és legalább 36 hónap informatikai rendszer
előkészítésének,és/vagy tervezésének,és/vagy megvalósításának körébe tartozó szakértői/szakmai
tapasztalattal rendelkezik. Junior informatikai szakértő: olyan szakember, aki felsőfokú
végzettséggel és legalább 12 hónap informatikai rendszer előkészítésének,és/vagy tervezésének,és/vagy
megvalósításának körébe tartozó szakértői/szakmai tapasztalattal rendelkezik. Rendszerszervező
szakértő: olyan szakember, aki felsőfokú végzettséggel és legalább 18 hónap informatikai
rendszerekkel kapcsolatos,folyamatszervezési és/vagy rendszerfejlesztési és/vagy szolgáltatásfejlesztési
projekt keretében végzett tervezésre és /vagy megvalósításra és/vagy informatikai
rendszerek elemzésére irányuló szakértői/szakmai tapasztalattal rendelkezik. A szakértők
feladatai a keretmegállapodás második része vonatkozásában a műszaki leírás tartalmazza.
A keretmegállapodás alapján kizárólag az érintett szervezet, mint megrendelő oldalán
történő szolgáltatás nyújtására van lehetőség. A keretmegállapodás feltételrendszerével
nem összefüggő szakértői tevékenység (pl. szoftverfejlesztés, rendszerüzemeltetés)
megrendelésére nincs lehetőség a keretmegállapodás alapján. A keretmegállapodás alapján
az adott közbeszerzés a Kbt. 53. § (5)-(6) bek. szerinti feltételes közbeszerzésként
is történhet, ide értve azt az esetet is, amennyiben az adott feltételes közbeszerzés
mégsem támogatásból kerül finanszírozásra. Feltételes közbeszerzés esetén az érintett
szervezet köteles a verseny újranyitás ajánlattételi felhívásában ismertetni a Kbt.
53. § (5)-(6) bek. szerinti körülményt. Ajánlatkérő rögzíti,hogy a Kbt. 3.§ 18. pontja
szerinti értelmező rendelkezéssel összhangban a keretmegállapodásban előirányozott
teljes mennyiséget a nettó 54.600.000.000,- Ft-os keretösszeg (a továbbiakban: keretösszeg)
jelenti. Ajánlatkérő a III.1.3) pont szerinti előírt referencia mértéket,valamint
az alkalmassági követelmények szerinti szakemberek számát a Kbt. 65. § (3) és (5)
bekezdéseiben foglaltak figyelembe vételével, a hasonló tárgyú korábbi keretmegállapodás
(DKM01ITSZE21) teljesülési adatait is alapul véve, az érintett szervezetek keretmegállapodás
tárgya szerinti várható beszerzési igényeinek jelentős számára és értékére, valamint
a szakemberek esetén a Kbt. 138. § (2) bekezdésben foglaltak teljesíthetőségére is
figyelemmel határozta meg. Ez alapján elmondható, hogy a keretmegállapodás teljesítése
során az egy időben teljesítendő egyedi szerződések becsült összértéke nettó 4.943.188.800,-
Ft. Egy átlagos egyedi szerződés a korábbi keretmegállapodás tapasztalatai alapján
jellemzően legalább 3 féle szakértő típus igénybe vételére vonatkozott. Ajánlatkérő
a Kbt. 57. § (1) bekezdésének eleget tevő, a felhívást kiegészítő közbeszerzési dokumentumokat
(a továbbiakban: Egyéb közbeszerzési dokumentumok) készít. Ajánlatkérő az egyértelműség
érdekében rögzíti, hogy a Közbeszerzési dokumentumok fogalmi köre alatt az Ajánlati
felhívást, valamint az Egyéb közbeszerzési dokumentumokat érti együttvéve. Ajánlatkérő
rögzíti, hogy a keretmegállapodásban foglaltak szerint rögzített erre vonatkozó döntése
alapján a keretmegállapodás 36 hónapos időtartama, azaz a szerződéskötési időszak
– mely időtartam lejártát követően nincs lehetőség egyedi szerződések megkötésére
– annak időtartama alatt egy alkalommal, legfeljebb 12 hónappal meghosszabbítható.
Ajánlatkérő a meghosszabbítási lehetőség kapcsán kiköti, hogy ebben az esetben a fenti
keretösszeg 30%-kal kerül megnövelésre a meghosszabbítás időtartamára.